Octavio Paz, Orao ili Sunce?

by Vertebrata

Orao ili Sunce?

 

Počinjem i nanovo počinjem. A ne napredujem. Kad stižem sudbonosnim riječima, pero mi se povlači: neumoljiva zabrana brani mi zalet. Jučer, osjećajem pune moći, pisao sam s lakoćom na svakom listu papira: komad neba, zid  (postojan pred suncem i mojim očima), šetalište, drugo tijelo. Sve me je služilo: zapis o vjetru, pticama, vodi, kamenu. Prva mladost, zemlja zaorana čvrstom idejom, tijelo tetovirano slikama, ožiljci blistavi! Jesen je napasala velike rijeke, nakupila je obilje u kljunovima, isklesala je ispunjenost u Dolini Meksika, besmrtne izraze urezane svjetlošću u čistim gromadama divljenja.

Danas vojujem vlastitim snagamaa s jednom riječju. Onom koja mi pripada, onom kojoj pripadam: lice ili križ, orao ili sunce? 

Octavio Paz

 

 

