Simone Weil, Težina i milost

by Vertebrata

Svim naravnim duševnim stanjima upravljaju zakoni slični zakonima težine tvari. Jedina je iznimka milost.

Uvijek treba očekivati da će ljudski postupci ovisiti o težini, osim ako se ne umiješa nadnaravno.

Svemirom vladaju dvije sile: svjetlost i težina.

Težina.  – Obično je ono što od drugih očekujemo određeno djelovanjem težine u nama, a ono što od drugih primamo djelovanjem težine u njima. Katkad se to (slučajno) poklopi, češće ne.

Zašto se, čim netko pokaže da mu je drugi manje ili više potreban, ovaj drugi udalji? Težina.

§

Voljena me osoba razočarala. Pišem joj. Nije moguće da mi neće odgovoriti ono što sam si sama rekla u njezino ime.

Ljudi nam duguju ono što mi mislimo da će nam dati. Oprostimo im taj dug.

Prihvatiti da su drukčiji od onog što smo zamišljali da jesu znači oponašati Božje opraštanje.

Ni ja nisam ono što zamišljam da jesam. Znati znači oprostiti.

§

Ljubav nije utjeha, ljubav je svjetlost.

